Q&A: The Boy Next Door

11169216_894755710587903_6662978207536805625_o

The Boy Next Door, oftewel TBND, was een van de talenten die in april bij ons heeft opgetreden tijdens Paaspop. Wij kenden hem op dat moment ook nog niet bijzonder goed, maar zijn hem sindsdien nauwlettend gaan volgen. Dat hij niet stil zit is in ieder geval zeker. Wij vonden het hoog tijd om alles eens met hem door te nemen en jullie ook een kijkje te geven in de dagelijkse bezigheden van The Boy Next Door. #BeetjeDansen

11402499_921634477900026_5119092767774160540_o

Een gewone ‘boy next door’ ben je in ieder geval niet. Waarom heb je toch voor deze naam gekozen?
Haha dat klopt! Toen ik via mijn buurman bij Café Philip in Tilburg als resident DJ begon werd ik vaak niet bij mijn naam genoemd maar kende men mij als “De buurjongen van Hans…” Toen ik op zoek was naar een naam die commercieel goed te onthouden is en die ook nog eens lekker bekt was de keus snel gemaakt!

Waar is het voor jou allemaal begonnen in de muziekscene?
Ik ben al mijn hele leven geïnteresseerd in muziek en de wereld er om heen. Het begon toen ik de DJ speelde in een eindmusical op de basisschool. Vervolgens ons rock bandje zonder muziek kennis ;-). Ik vond het tof om in het middelpunt van de belangstelling te staan en begon al snel met het draaien op kinderfeestjes en kleine feesten en partijen. Na vele bruiloften, 80’s parties en examenfeestjes ben ik begonnen met het draaien in Tilburg. Na een aantal kroegen ben ik als resident begonnen bij Café Philip. Hier draaide ik elke donderdag, vrijdag, zaterdag in de kelder met een Xenox computer en 2 opgeblazen boxjes. Na 1,5 jaar was ik een vaste kracht in het team en ben daarna ook resident geworden in, naar mijn mening een van de mooiste clubs van Nederland, Café Thomas in Eindhoven. De tijd in de kelder was lastig en ik was sterk aan het struggelen met mijn verdere dromen. Deze tijd heeft me achteraf wel de kennis gegeven om een publiek in te schatten en een avond op te bouwen. Op een bepaald moment heb ik besloten, naast de vaste resident plekken, me te concentreren op het vergroten van de bekendheid van The Boy Next Door als merk en er komen naar alle tevredenheid steeds meer 1,5 uurs boekingen binnen waar ik erg blij mee ben!

Heb je jezelf alles aangeleerd? Of heb je ook opleidingen of cursussen gevolgd die met muziek te maken hebben?
Door je dromen te volgen en er voor te gaan kun je ver komen. Qua draaien is het uren maken en op zoveel mogelijk plekken staan waarmee je ervaring op doet. Qua produceren is het vallen en opstaan. Vele uren Youtube tutorials heb ik al achter de rug!

Het afgelopen jaar heb je heel wat lekkere platen op je Soundcloud gegooid! De remix op Nega – Haasten is bijvoorbeeld echt een pareltje! Alleen missen we hier nog één van je nieuwste collabs… Wat zijn de plannen voor de track die je met Boehmer hebt gemaakt?
De track met de homie Boehmer is er eentje waar ik zeker trots op ben. Naast een zeer gewaardeerde collega is hij ook een maatje van me geworden. De track heeft onlangs zijn primeur gekregen op het welbekende 22tracks (http://22tracks.com/ams/mayhem/65990) en zal begin aankomend jaar uitkomen op…. (TROTS!)
Naast deze plaat zullen we proberen elke maand te komen met een track op een nieuw level. We hebben de afgelopen periode veel tijd gestoken om de aankomende tracks naar een nieuw level te tillen. Better be prepared!

Wat een enorm dikke plaat weer, Dolphins! We zijn super benieuwd welk label de gelukkige is die deze track heeft mogen tekenen! En of wij prepared zijn… Wij zien de nieuwe tracks wel tegemoet in onze inbox 😉

Wij weten als geen ander dat The Boy Next Door een ware meester is achter de draaitafels. Het is voor ons dus ook niet gek dat clubs jou als resident willen. En die heb je dan ook! Kun je daar eens iets meer over vertellen? Waar kunnen we het hele jaar terecht als we opzoek zijn naar een toffe avond?
Ik ben een van de residents van Café Philip in Tilburg en Café Thomas in Eindhoven waar ik bij beide een aantal shows per maand doe. Dit verschilt van dinsdag/donderdag/vrijdag tot zaterdag. Naast de vaste avonden ben ik ook vaak bezig met het bedenken van concepten.

De laatste tijd zien we je ook steeds vaker terug in de line ups van festivals. Kunnen we hier uit opmaken dat je in een stroomversnelling bent geraakt en er de komende tijd nog meer grote dingen aankomen?
Doordat we veel tijd hebben gestoken in het verbeteren van de kwaliteit van aankomende tracks hopen we dat steeds meer te kunnen doen. De focus ligt op de 1,5 uur shows en de aankomende zomer! Tot nu toe gaat het steeds beter en zijn we blij dat we steeds meer mensen een #Beetje kunnen laten #Dansen.

Met wie zou jij graag nog een keer samen willen werken?
Eén van mijn grote helden binnen Nederland is FS Green. Door het leveren van een uitermate goede kwaliteit in zowel tracks als shows heeft hij een grote bekendheid opgebouwd met een unieke sound. Qua vocalen ben ik helemaal weg van alle New Wave artiesten. Een vocaal op een track kan zo veel doen!

Voor ons is het wel duidelijk. De buitenwereld ziet op dit moment slechts het topje van de berg die The Boy Next Door nog voor ons in petto heeft.

11928708_820504311397697_1479989664338242877_o

Niet alleen onder de naam The Boy Next Door ben je actief. Ook met LanterFantje reis je het hele land door. Waar moeten we aan denken als we het over LanterFantje hebben?
LanterFantje is het feestje waar iedereen jarig is. Twee jaar geleden zijn we met dit concept begonnen, omdat we vonden dat de focus terug gebracht moest worden naar waar het op een stapavond over gaat. Iedereen moet een leuke en gezellige tijd hebben, ongeacht de DJ of locatie. In de loop der jaren is het concept een beetje verschoven naar een show die eigenlijk op elke locatie gehouden kan worden. Bij LanterFantje draait het niet zozeer om één muziekstijl maar moet het vooral feest zijn. Dit kan gaan van hardstyle tot een Nederlandstalige plaat.

Wat is, behalve het aantal personen natuurlijk, het verschil tussen The Boy Next Door en Lanterfantje?
The Boy is gericht op sexybeats en vrouwvriendelijke tunes met wat harde twerk platen maar ook platen als ‘Toto – Africa’ worden meegenomen in de sets. Als LanterFantje kennen we nagenoeg niet één genre maar gaat het echt van links naar rechts.

Als je beide aliassen in 3 woorden zou moeten beschrijven, welke zouden dat dan zijn?
The Boy Next Door
1. Sexy Beats
2. #BeetjeDansen
3. “Als de vrouwen dansen, komen de mannen vanzelf”

 Lanterfantje
1. Nagenoeg geen grenzen
2. Feest
3. Taart

De remix op de hit Parijs tikt inmiddels bijna de 200.000 plays aan op Soundcloud. Wij hoeven niet uit te leggen dat ook LanterFantje lekker op weg is naar grote bekendheid.

Alsof je het nog niet druk genoeg hebt, is er sinds kort nóg een groot ‘project’ voor je bij gekomen. Net voor de zomer werd ‘Trammelant Clothing’ gelanceerd. Niet iedereen beschikt over een eigen kledinglijn. Jij wel! Wij zijn heel erg benieuwd naar het ontstaan hiervan. Waarom ben je dit op gaan starten?
Ik vind het leuk om veel verschillende projecten bezig te zijn. Omdat ik merkte dat de verkoop van The Boy Next Door petten erg goed verliep heb ik besloten dit met een compagnon te gaan proberen onder de naam Trammelant Clothing waarmee we op dit moment een hele toffe serie caps hebben uitgebracht.

Hoe trots ben je hierop? 😉
Het is vooral super leuk om alle toffe reacties te zien en te lezen en het draagt natuurlijk ook bij aan de bekendheid van The Boy. Super trots dus!

Vooralsnog zijn er alleen maar caps te bestellen (en wat voor caps!), maar het is ons niet achter gehouden dat er meer aan komt. Wat kunnen we binnenkort nog meer verwachten?
We zijn ons op allerlei vlakken aan het oriënteren en houden de verkoop van de petten in de gaten. Ik kan nog niks officieels zeggen maar we zijn ook druk bezig op andere vlakken!

Momenteel is het alleen nog mogelijk om online aankopen te doen. Blijft het bij een webshop of zijn er ook al plannen om in de fysieke winkel te komen liggen?
Het lijkt me tof om ons in de toekomst te kunnen verenigen met andere webshops of fysieke winkels die we zelf ook tof vinden zoals Fresh Cotton, Royal Sneakers en Kingdom.

Is Trammelant Clothing puur en alleen gericht op een bepaalde doelgroep of ben je van plan om het een echt groot merk te laten worden wat we in de toekomst tegen kunnen komen in verschillende winkels in alle steden?
“The sky is the limit”, zullen we zeggen. Het moet vooral leuk blijven om te ondernemen en winst staat zeker niet op nummer één. De Trammelant family staat voor iedereen open en het zou natuurlijk geweldig zijn als ook mensen uit andere steden zich hierbij zouden aansluiten. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Trammelant Clothing is erg veel belovend als je het ons vraagt. De caps zien er erg strak uit en zijn erg mode bewust. Het zal ons niet verbazen als Trammelant over een tijdje heel groot gaat worden!

11782434_453659598170877_152436233319392633_o

Wat is het ergste wat je ooit hebt meegemaakt tijdens een optreden?
Het uitvallen van een speler of usb kennen we vrijwel allemaal wel. Dat zorgt over het algemeen al redelijk voor stress. Bij een boeking 2 jaar geleden werkte de link-kabel maar half en ik had destijds maar 1 usb stick bij.. Drama! Toch een goed leerpunt, aangezien ik nu altijd twee identieke sticks bij me heb en ik daardoor de link vrijwel altijd kan uitsluiten.

En wat is het tofste?
De reacties achteraf blijven altijd het tofste en dat geeft ook een enorme motivatie om hard te werken voor je dromen.

Wat hoop jij over 50 jaar allemaal bereikt te hebben?
Zoveel mogelijk clubs, festivals en feesten kennis te laten maken met The Boy. Ik ambieer niet perse de wereld top, maar heb mijn focus liggen op de 1,5 uur shows en festivals in Nederland.

Natuurlijk gunnen we het absoluut niemand, maar als je moest kiezen: niets meer horen of niets meer zien?
Pfoee wat een moeilijke vraag waar ik eigenlijk echt geen antwoord op kan geven… Er zullen mensen zijn die zich aan hebben geleerd alles op gehoor te doen, maar er zijn ook mensen die zonder gehoor uit de voeten kunnen. Echt een moeilijke vraag!

Nog een keuzevraag waar we benieuwd naar zijn: nooit meer draaien of nooit meer produceren?
Dan moet ik toch kiezen voor nooit meer produceren. Ik ben echt een DJ die later pas begonnen is met produceren in plaats van andersom.

Sinds juni ben je ook nog eens afgestudeerd op het HBO. Enorm knap! Want hoe is het mogelijk om zo veel dingen te combineren? Hoe ziet jouw toekomst er nu uit? Ga je een fulltime baan zoeken en wil je dat combineren met alle andere zaken waar je nog mee bezig bent of ga je jezelf volledig concentreren op alles wat met muziek te maken heeft?
Het was een zware periode, maar het hard werken voor mijn dromen geeft een goede motivatie om beide te combineren. Doordat veel mensen tegen me zeiden dat het onmogelijk was wat ik deed kreeg ik nog meer doorzettingsvermogen en wilskracht. Het was vooral belangrijk voor mezelf dat ik realistisch bleef. Het is verstandig een opleiding achter de hand te hebben zodat je een back up hebt. Op dit moment zou ik 2/3 dagen ergens willen werken zodat ik toch up to date blijf in mijn circuit en stop daarnaast bijna al mijn tijd in produceren, draaien en Trammelant.

Waar mogen we jou midden in de nacht voor wakker maken?
Sushi met die crunch erin weet je wel ❤

The Boy Next Door, LanterFantje, Trammelant Clothing en wie weet wat er in de toekomst nog meer bij komt? Wij houden het in elk geval scherp in de gaten en zullen niets geheim houden voor jullie!
Wil je meer weten? Check dan onderstaande links!

 http://www.tbndmusic.com/
https://www.facebook.com/TBNDmusic
https://soundcloud.com/tbndmusic

https://www.facebook.com/LanterFantje
https://soundcloud.com/lanterfantje

http://www.trammelantclothing.com/
https://www.facebook.com/pages/Trammelant-Clothing/417301585140012?fref=ts

 

11813459_454142054789298_2208949349285533454_n

Plaats een reactie