Q&A: Stavros Martina

10959460_412379378941123_513926778616846345_n

Als we het over feest makende muziek hebben, kunnen we het net zo goed over Stavros Martina hebben. Deze man neemt moombahton als ontbijt, de betere house als lunch, trap met hiphop aan het diner en eigenlijk alles wat het goed doet bij het publiek wordt bij het toetje genomen. Hij is dan ook niet bang om veel afwisseling in zijn sets te gooien, snel te schakelen en een interview met ons te doen.

Stavros Martina, vertel eerst eens wat over jezelf. Wie ben je en waar kom je vandaan?
Mijn naam is Stavros Martina… Doordeweeks werk ik als Systeembeheerder en in het weekend ben ik DJ. En zoals je ziet is mijn echte naam hetzelfde als mijn dj naam J

Als je wordt geboren heb je nog geen besef van wat een dj is. Wat heeft er voor gezorgd dat je op een gegeven moment dj/producer wilde worden?
Vroeger toen ik nog jong was ging ik vaak uit en was altijd heel erg geïnteresseerd in wat ze allemaal achter de dj booth deden. En op een dag toen ik een week vrij was van werk kwam ik een advertentie tegen van een DJ school op google en toen dacht ik: laat mij het eens proberen! En toen  was ik gelijk verslaafd!! Ik heb gelijk de volgende dag een mixer en cd spelers gekocht.

Technisch goed draaien is niet voor iedereen even makkelijk. Zeker niet als je geen bepaald genre draait, maar juist alles door elkaar. Hoe of van wie heb je geleerd zo goed te draaien?
Ik heb veel gekeken naar andere DJ’s, veel geleerd van bevriende DJ’s, met de interesse komt het leren vanzelf!

Wat was je tofste gig tot nu toe?
Dit is een lastige vraag haha!
Maar als ik moet kiezen, dan kies ik mijn eerste internationale gig in Duitsland in Club Moondoo! Dat was zo gaaf en zo anders dan in NL! De mensen daar gaan gewoon los op elke track die ik draai! En dat is echt een heel anders dan in NL.

11049647_440865356092525_7752718835656482220_n

Het bleef niet alleen bij draaien. Wat ons op valt is dat bijna al je tracks moombahton of een variant daarop zijn. Waaruit is dit specifieke moombahton tintje ontstaan?
Het begon allemaal toen moombahton echt hot was en ik mijn eerste bootleg ‘Who’s that Girl’ online gooide, en vanaf toen ben ik alles gaan maken met een moombahton tintje. Het past gewoon bij mij en ik weet dat het goed werkt in de clubs en dat de ladies er ook graag op dansen 😉 haha

Kort geleden zagen we je in de studio zitten met Art Inc. en even later ook met Dropshot… Wij willen meer weten! Wat gaat daar nog allemaal mee gebeuren?
Ik heb samen met Art Inc een nieuwe plaat gemaakt en die ligt nu bij een zanger voor de vocals. Ik heb samen met mister Dropshot een opzetje gemaakt voor een track en deze gaan we binnenkort afmaken.
Maar zelf heb ik ook nog veel platen liggen die uit gaan komen. Ik kan wel alvast vertellen dat er een nieuwe plaat samen met Jaffa King & Masta komt die getekend is bij Cloud9 en binnenkort online verschijnt 😉

Met wie zou je nog meer graag samen willen werken in de toekomst?
Zo dat is een moeilijke keuze pffff haha! Als ik moet kiezen dan zou ik kiezen voor Major Lazer J

Je laatste mixtape is al bijna 50.000(!) keer beluisterd. Hoe komt het dat hij zo goed ontvangen wordt door iedereen denk je?
Ten eerste wil ik iedereen bedanken die naar mijn mixtapes luistert! Een grote shout out naar jullie lieve supporters.
En om nu antwoord te geven op je vraag…..  Dat kan ik je eigenlijk niet vertellen, zou je toch echt aan mijn supporters moeten vragen 😉

Nou, als wij het in moeten schatten zouden we zeggen: omdat die mixtape gewoon heeeel gruwelijk is! En hieronder kun je even luisteren naar wat we daarmee bedoelen:

Wat voor tips zou je mee geven aan mensen die nét besloten hebben dat ze ook meer willen dan alleen muziek luisteren in een club als bezoeker en liever aan de andere kant van de booth willen staan?
Ik raad ze aan om eerst goed te oefenen en er echt tijd in te steken om het te leren, want je wordt niet zomaar een goeie DJ binnen een paar maanden. Ik zeg oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Oohjah en kijk veel Youtube DJ tutorials 😉

Wat is het aller ziekste wat je ooit hebt meegemaakt tijdens een optreden?
Dat de mensen springen en gek doen! Bijvoorbeeld: Crowd surfen.. van links naar rechts meedoen met de MC en gewoon schijt hebben haha en het allerziekte bewaar ik voor mezelf haha 😛

Waar hoop jij jezelf te zien over 10 jaar?
Ik hoop dat ik dan van mijn hobby mijn werk heb gemaakt. Maar daar droomt elke dj van.

Maar een keer in de zoveel tijd komen dromen uit 😉
In oktober kun je Stavros Martina onder andere vinden in Club Level Eleven Amsterdam, bij MC Don Espresso’s Bday Bash en zijn eigen Bday Bash de 31e. Wil je meer weten? Check dan zijn socials:

www.stavrosmartina.com
www.facebook.com/stavros.martina
https://soundcloud.com/stavrosmartina

Plaats een reactie