Q&A: Jayden Jaxx

Logo

Met support van acts als Hardwell, Steve Angello en KSHMR kun je Jayden Jaxx wel in het rijtje met veel potentie plaatsen! Naast een Q&A heeft Jayden Jaxx ons ook nog lekker gemaakt met een Guestmix, deze zijn hieronder te vinden!

Wij als SODIFFERENT starten onze Q&A’s altijd met de welbekende vraag: Wie is Jayden Jaxx, hoe is Jayden Jaxx onstaan?
Jayden Jaxx is een jongen die dag en nacht bezig is met muziek. Een jaar geleden is de alias ‘Jayden Jaxx’ ontstaan. 2 a 3 jaar geleden ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met FL Studio. Wat begon als een leuk experimentje bleek uiteindelijk mijn aller grootste passie te worden!

Op het moment dat je nu Jayden Jaxx moet omschrijven in 3 woorden, welke 3 woorden zullen dat dan zijn?
LETS – GET – WEIRD!

Op soundcloud heb je al bijna 10k aan followers. Op het moment dat je de 10k behaald geef jij een sample pack en een Hardstyle V.I.P remix weg. Vanwaar je sample pack?
Inmiddels ben ik de 10K gepasseerd! De rede dat ik een sample pack weg geef is omdat iets terug wou geven aan de mensen die me supporten. Ook omdat ik het tof vind om jonge upcoming producers te helpen met een gekke sample pack haha!

Ook heb je een samenwerking gehad met Olly James genaamd ‘’Shuttle’’. Hoe is deze samenwerking tot stand gekomen?
Olly en ik zijn in de loop der tijd goeie maten geworden. We waren allebei erg onder de indruk van elkaars skills en besloten aan een bootleg van ‘We Control The Sound’ te werken. De bootleg sloeg erg goed aan dus besloten we er nog een original bij de maken genaamd ”Shuttle”. Vorig jaar keek ik altijd op naar Olly, daarom is het zo vet dat we samen een hele dikke track hebben kunnen bouwen!

Nadat je al flink wat mooie dingen op je CV heb mogen schrijven, kwam je er ook nog achter dat jou ‘’Jungle Bae’’ bootleg gedraaid werd door Zweedse god Steve Angello. En dat wel te verstaan tijdens zijn EDC Las Vegas & Ultra Miami set. Welk gevoel ging erdoorheen toen je hierachter kwam?
Onbeschrijvelijk… Het aller eerste moment dat ik erachter kwam was het weekend dat Hardwell mijn ‘Lean On Bootleg’ op EDC en HOA had gedraaid en Steve Angello dus mijn Jungle Bae bootleg! Sinds dien heeft hij hem in bijna elke set zitten en gebruikt hem nog steeds elke keer! (Hij draaide de bootleg op o.a. EDC, Ultra, Tomorrowland, BBC Radio 1 Essentials)

Iedere DJ/producer heeft een favoriete track. Welke track zou jij zo een hele dag op repeat kunnen zetten zonder dat hij gaat irriteren?
Lastige vraag… Maar als ik toch zou moeten kiezen zou ik Dyro’s ‘Sounds Like’ uren lang kunnen luisteren! Dyro’s platen hebben me altijd geïnspireerd, maar Sounds Like is toch echt mijn favoriet.

Je geeft straks je sample pack weg, maar waar begin jij nou mee tijdens het produceren van een track? De drop, breakdown etc?
Dat is voor mij eigenlijk altijd verschillend! De beste ideeën beginnen bij mij meestal tijdens het sound-designen. Zodra ik een lekker geluid te pakken heb bouw ik daar me idee op uit. Wat bij mij ook wel eens wilt helpen is met m’n ogen dicht random nootjes op m’n keyboard in te spelen en ze vervolgens in skretch tot een catchy melodietje verwerk 🙂

Natuurlijk zijn wij van SODIFFERENT altijd wel in voor een geintje, na diep brainstormen om een achterlijke vraag te verzinnen heb ik hem voor je klaar: als je als dier geboren zou worden, welk dier zou je dan willen zijn? En waarom?
Daar heb ik eigenlijk nog nooit over na gedacht haha… Maar als ik een dier zou zijn dan zou ik het liefst een valk willen zijn! Lekker overal heen kunnen zonder dat je er een heel parkoer voor moet afleggen en dan ook nog is groot, mooi, sterk en snel kunnen zijn.

https://www.mixcloud.com/SoDifferent/jayden-jaxx-sodifferent-guestmix-17-08-15/

Plaats een reactie